Miro Ščibran

17.1.2015 (20:18)

Ako to tu tak čítam,tak som dospel k názoru,že niekedy je menej viac.Čo sa stalo s tebou Miro En.K ???Tolko maratónov za týždeň a teraz

nič???Teda prepáč asi som pojem Hamburg zle pochopil,keď som čítal ako v Prievidzi bežia ľudia pár metrov bez času a ty jeden maratón.Aj to

niekto potom kontroluje???Teda nechcem sa dotknúť p.Virčíka ktorý to aspoň zachraňuje.Myslím že sa pravidlá Hamburgu začínajú týmto

kaziť,ale to je asi názor každého.Som tu nový,učím sa a mám rešpekt pred všetkými,čo veľa odbehli ale budem rád keď ostanú podmienky rovnaké

všade a pre všetkých.Prajem Ti pevne zdravie a veľa šťastných kilometrov..

eN reaguje:

18.1.2015 (04:34)

Tutoka.

Jaro.P, reaguje:

 18.1.2015 (01:06)

Dobrý deň M.Š-bežec a spol na dlhších,stredných a kratších tratiach, píšeš ako sa beháva v Prievidzi na okruhu a koľko beháva Miro

eN-nástenkár stránky SZM. Myslím si že on teraz práve preto nebeháva po novom roku,lebo vlani mal toho veľmi veľa odbehnutého ,veď

tých 191 akcií -mierečných 42,2 km je momentálne najviac kto kedy odbehol /nielen v SVK, Čechách ,

strednej Eu/ za rok, ale aj na celej nám najznámejšej planéte slnečnej sústavy, ktorá sa zove Zem .Alebo ktorej Záhoráci , drotári a deti

ríkajú tiež svet..alebo zeme

gula. Očúvaj ma ty sem Miro, Miro K.-kamienko zabehol

toho ozaj dosť veľa ,tak teraz si dal asi určitú pauzu-pár

dní,týždňov na regeneráciu. Potom zase začne zbierať-odbiehať pravdepodobne ďaľšie maratóny. Na Hambur

goch-okruhových pretekoch je výhodou to,že človek nemusí zdĺhavo ďaleko cestovať,ušetrí čas a za štart nemusí platiť ani korunu a môže si

zabehnúť 42km pretek doma, hneď "za humnamy".Čo je v dnešnej predraženej dobe Eurozóny ekonomicky výhodné a praktické pre

aktívnejších zberačov -maratóncov a veru dosť podstatné v priestore bývalej ČSSR. Na týchto behoch každý kontroluje seba a svojich

spolubežcov,aby si riadne odbehol celú určenú trať. Dbá o to počas celého preteku,lebo keby vedome bežal kratšiu trať tak by cigánil sám

seba!, a v cieli by nemohol byť so svojím výkonom vôbec spokojný..Takže Hamburgy sa mnohým bežcom pozdávajú a sú oblúbené aj nielen u

nás,nech sa

poriadajú a rozvíjajú aj v ďalších rokoch. Aj taký bežec

ako J.Virčík podal mimoriadny výkon ,lebo sekundoval

Mirovi eN pri mierečno-výročnom rekorde v meste Prievidza a zúčastnil sa velmi veľa štartov na Bohovskom okruhu a letisku.Už len postaviť sa

tak často na štart je odvaha, obetavosť a odriekanie ale aj určitá psychohygie na v rámci denného režimu. To platí aj ostatných bežcoch a

bežkyniach ako napr. Ondro Hanzlík, Števo Ševčík, FeroMišo M.,Štefan Lehocký a iní slováci, ktorí sa zúčastnili

na PD-Hamburgoch aj tiež aj napr. v Žiline, Bratislave,

Košiciach či Košiarnom briežku v Slov.raji..Maj sa Miro /a

odkiaľ že si??/,veľa elánu do rekreačného behania. Čau

a Dovi!

EvaH reaguje:

18.1.2015 (09:29)

...som presvedčená o tom,že kto je srdcom zberač maratónov <3 ,ten nepotrebuje klamať a neklame....,

boh60 reaguje:

18.1.2015 (11:33)

"Vymeniť neskonalú ostudu za pár stoviek metrov, ktoré sa mi nechce bežať a tým si znehodnotiť celoživotné mierečné snažeNie, by bol veľmi

špatný handel." Myšlienka, ktorá hovorí za všetko.

Miro Ščibran reaguje:

18.1.2015 (15:49)

Ahoj Miro En.,odpovedám na tvoje úvahy,po prvé pisal som Ti len svoj názor na Hamburg ktorý behávaš.Pre mňa za mňa behavaj si čo chceš a

koľko chceš,je to tvoja vec.Pravidlá Hamburgu mi nemusíš písať tie poznám,ale nehnevaj sa na mňa ako môžeš písať jeden Hamburg 3 štarty a

značit ľudí ktorý sa prejdu po parku 200 metrov...To je mimo logiky Mirek.A dokiaľ že som???Asi máš zlú pamäť keď mi píšeš výsledky a nevieš

odkiaľ som.A pokiaľ narážaš na to ze mi dáva niekto rozumy,tak zabudni na to ja mám svoj rozum a reagujem len na to čo vidím,ja to mám na

rozdiel od Teba v hlave zrovnané.Dúfam že ta môj názor neurazil,na to slúži táto kniha.Prajem Ti nech sa Ti darí dokončiť svoje ciele ale

rob to rozumne.Čau

eN reaguje:

18.1.2015 (17:10)

Opäť krásna ukážka budovania názoru na povrchnom čítaní. "Maj sa Miro /a odkiaľ že si??/" sú Jarinove slová, nie moje. Na spochybňovanie

mojej pamäte a zrovnanosti v hlave nájdi niečo iné.

Ak poznáš pravidlá Hamburgu tak dobre, čítaš ich bez porozumenia. Nezakazujú štart skôr (neskôr), neprikazujú beh, nezakazujú chôdzu,

neurčujú minimálnu vzdialenosť, ktorú musí účastník absolvovať. Zrovnaj svoju logiku iba s tým, čo je napísané v pravidlách a možno

prestaneš mať pocit, že eNeM Hamburgy sú mimo logiky.

Ukáž mi niekoho, kto sa neurazí, ak ho presviedčaš, že na rozdiel od Teba to nemá v hlave zrovnané. Ak dúfaš, že som výnimka, dúfaš špatne.

Uráža ma to. Nerozumiem, prečo si skĺzol do roviny osobných invektív. Ak si myslíš, že na to slúži táto Kniha, mám iný názor. Má slúžiť na

vecné riešenie problému, s dodržiavaním elementárnych pravidiel slušnosti.

Našťastie nie som urazeNý až tak, aby som eNeM Hamburgy behávať prestal. A budem ich behať presne tak, ako doposiaľ. Neviem či to robím

rozumne, lebo vymedziť hranice rozumnosti u zberača maratónov je problematické. Väčšine "odborníkov" sa do nich nezmestíš ani Ty.

ttomas reaguje:

18.1.2015 (19:21)

Ako prievidzan a obcasny ucastnik eN hamburgov ... Zabehni 191 za rok a potom sa meraj:)

V podmienkach akych to Miro beha su jeho posledne 2 sezony nadludsky vykon a samozrejme podla pravidiel

PetKo reaguje:

18.1.2015 (17:44)

eN, ako bezec nezberac sem rad chodim a dobre sa bavim. Preto si dovolim sa zapojit.

A. Nemyslim ze Ta Miro obvinil z porusovania pravidiel

B. Myslim ze si reagoval zbytocne vztahovacne vzhladom k A.

C. Myslim ze pravidlo o min. 3 ucastniko h je prezite a zbytocne, cela myslienka zberacstva je tak ci tak na principe gentlemenstva a

ferovosti

eN reaguje:

18.1.2015 (23:40)

PetKo, ak niekto napíše, "Myslím že sa pravidlá Hamburgu začínajú týmto kaziť" a adresuje to Tebe, dokážeš to chápať ako "nekazenie?"

(neporušovanie) pravidiel a tváriť sa, že sa Ťa to netýka? Ja nie.

Nemyslím si, že pravidlo 3+ je prežité. Napriek tomu, že ma obmedzuje, som prvý, ktorý by bol proti jeho zrušeniu. Zberači maratónov sú

ľudia ako každý iný, akurát zbierajú maratóny. Ale to, že ich zbierajú nevylučuje, že sa z času na čas nemôže objaviť neferový gentlemenov.

 

Miro Ščibran reaguje:

18.1.2015 (19:02)

Ja sa tu nechcem En sTebou naťahovať,mám na to svoj názor nič iné,ale som rád že viem ako funguje pravidlo Hamburgu.Ja si nedovolím osloviť

Šaňa S.pokiaľ nemám 3 na maratón.Aby to malo neaký význam,a pritom by som mohol behať sám maratón,ale akú by to malo úroveň.Aspoň nabudúce

zoberiem na Hamburg ženu s deťmi prejdu v parku 2 kolečka,tak som zvedavý či im napíšeš do výsledkov 2 km bez času.Asi na to som Miro

narážal.Ale kašlem na takúto debatu,lebo ja som spokojný s každým odbehnutým maratónom.Prepáč,že som ten,ktorý Ti to konečne vyhodil na

oči.Ja som už taký človek priamy a úprimný.Ako vravím mám pred Tebou rešpekt klobúk dole čo si dokázal,len som Ti chcel vysvetliť,čo sa mi

na Hamburgoch nepáči.Teda konkrétne na tých Tvojích.Preto ma v Prievidzi nikdy na Hamburgu nestretneš.Pekný zvyšok dňa.

eN reaguje:

18.1.2015 (23:40)

Miro, v prvom rade, En je nadávka. Som eN.

Hamburg je maratón okliešteNý o zbytočnú bižutériu. Úroveň tvojho behu nedeterminuje počet maratóncov, ale iba Ty, priblížením sa k svojmu

maximu, či už v rýchlosti, alebo v počte odbehnutí. Keby si čítal výsledky aspoň z časti tak, ako tvrdíš, nájdeš vo výsledkoch ŽH aj deti,

bežiace bez času aj menej, ako dve koliečka. ˇ

Vyhodil si mi na oči svoju neinformovanosť. Aj keď za ňu nemôžem, prepačujem Ti. "Preto ma v Prievidzi nikdy na Hamburgu nestretneš?" To som

už od niekoho počul. Ale nepochybujem, že je to výhradne z Tvojej hlavy. Čo sa dá robiť? Budem si musieť poradiť aj bez Teba.

EvaH reaguje:

18.1.2015 (20:10)

PetKo, úhlasím len z bodom c a to len v tom že je to založené hlavne na principe ferovosti,o tom niet pochýb že je to o tom Tak nechápem kde

je problém a v čom

EvaH reaguje:

18.1.2015 (20:39)

Ak je niekto zberač,naozajstný zberač, tak predsa nemôže jeho snaha o ďalšiu čiarku padnúť na tom,že nemá troch ľudí na celý maratón

To by bolo dosť obmedzujúce..

A ak by chcel niekto velmi velmi klamat tak bude aj keby bežali všetci traja .maraton...

Pravidlá sú dodržané a že sa nepáči niektorim že sú také a nie iné..čo už stáva sa..to už nieje prvýkrát čo tu bol názor v knihe že hamburgy

by mali byť s viacerými ucastnikmi a hlavne mierecnymi...ale to je názor ..

Ale naozaj hlavne férovosť je dôležitá a ja ako tiež zberač, moc by sa mi nepáčilo ak by sa pravidla menili k horšiemu..lebo napriklad aj tu

na SHVSR v. poslednej dobe traja mierecni nezvykneme byť,väčšinou sme dvaja mierecni a ti ostatni som rada že prídu...

PetKo reaguje:

18.1.2015 (20:57)

tak preco to pravidlo nezrusite ? Kontrolovat sa nepotrebujete.. Behali by ste si slobodnejsie a nekomplikovane. Tak ci tak by ste mali

snahu sa schadzat ale boli by situacie kedy by vam to prislo vhod.

VILO TRN reaguje:

18.1.2015 (21:30)

V prvom rade sa chcem predstavit hlavne Mirovi Scibranovi. Som z Prievidze a som byvaly zberac. Mozes ma najst v rebricku na 82. mieste.

Dnes uz maratony nebeham, Teba osobne nepoznam ale s Mirom som som absolvoval vela maratonov a to aj v obdobi, ked dosahoval casy okolo 2:30

hod. Mozem Ta ubezpecit, nikdy nestal o lacnu slavu, vzdy pretekal cestne, uznaval kvality supera, dokazal prijat porazku a nikdy by sa

neznizil k podvodu a bezcov, ktori podvadzali, nikdy do rebricka nezaradil. Viem minimalne o dvoch. Pisem len preto aby si donho zbytocne

nevrtal a nekazil kamaratske vztahy medzi bezcami.

eN reaguje:

18.1.2015 (23:40)

Hi Vilo. Vŕtanie je žiadúce! Zakazovať ho nežiadúce. Ale žiadúce je aj vŕtanie podložené argumentáciou, vychádzajúcej z informovanosti,

ktorá je podľa mňa u Mira Š na nedostatočnej úrovni.

Miro Ščibran reaguje:

18.1.2015 (22:53)

Milí VILO TRN,ja sa do En neobúvam,ale ak Ti to tak pripadá tak prepáč.Ja som medzi zberačmi total nováčik od augusta 2014 mám po dnešnom

dni 19 maratónov čo je asi pre niekoho veľké h..no,len sa snažím vysvetliť aby Hamburgy,kedysi známe stretnutie stovkárov-maratóncov,

neskončili pri stretnutí stovkárov-bežcov na krátke trate.Aj keď nevidím problém ak niekto odbehne popri maratoncom aj polmaratónov aj

kratšiu trať ako 5 alebo 10 km.Ale nehnevaj sa na mňa písať ľuďom 1.2 km a bez času len preto aby sa zaplnil počet troch štartujúcich na

Hamburgu je fakt pod úroveň .Kam toto speje?A hlavne voči ostatným bežcom,ktorý sa snažia bežať čo najviac.Ja nemám proti En žiadny problém

ja ho nepoznám a ani on mňa,ale myslím že by mala úroveň Hamburgov ostať na úrovni.A ak to chce niekto ničiť,nech to robí ďalej,ale to už je

na ostatných bežcoch aký si na to spravia názor.Ale tý sa tu nebudú v tejto knihe zapodievať touto diskusiou.Ďakujem,že som si mohol spraviť

svoj názor.

eN reaguje:

19.1.2015 (00:05)

Miro Š, zdá sa mi, že si nepoučiteľný. Aký je rozdiel medzi 1/2M, 10km, 5km a 1,2km? Z pohľadu zberača žiadeN. Sú to podmierečné behy, vďaka

ktorým je jeho akcia platná. Čiže im je vďačný rovnako a nerieši, že bežali menej, ako on a už vôbec nie, kam toto speje.

Pokús sa zorganizovať 100 - 150 Hamburgov za rok a udržať ich na úrovni, akú si vysníval, čoby nie príliš zorientovaný total nováčik.

Garantujem ti, že ju budeš ničiť.

 

Miro Ščibran reaguje:

19.1.2015 (08:55)

Milý eN,dúfam že je to správne...Toto nikam nevedie a sloboda slova už tu skončila.Máš pravdu rob si čo chceš behaj ako chceš a koľko

chceš,je to tvoja vec...Nebudem sa tu ja pred Tebou zhadzovat,som rád,že som mohol pochopiť ego tvojej osoby,ktorá je monotónna a keby ti

toto tvrdilo 1000 ľudí aj tak by si si tvrdil svoje.Takže naposledy Česť športu a nech sa Ti darí.Ahoj

VITR / Vilo Trn/ reaguje:

19.1.2015 (10:34)

MIro, Miro, preco sa urazas ako maly Jojo ked mu vezmu auticko? Nevsimol som si, ze by Ti niekto obmedzoval slobodu slova. eN si len

obhajuje svoju pravdu. Tvrdohlavo aj proti 1000 ludom. On zalozil tuto stranku, urcil pravidla, ktore aj dodrzuje a respektuje ich aj

vacsina Slovenskych bezcov ktori sa na nej ocitli. Predpokladam, ze Ty sa tam chces dostat tiez ked si zabehol tolko maratonov za tak kratky

cas. Takze behaj a nepodcenuj sa! 19 maratonov nie je h...o ako si sa vyjadril, je to obdivuhodny vykon a kto by si ich nevazil, nebude si

ich vazit ani dvesto. Budem Ti drzat palce.

 

PetKo reaguje:

19.1.2015 (15:23)

vrhli ste sa na neho ako srsne, tak sa mu nedivim. Myslim ze diskusia o pravidlach Hamburgov by vam neuskodila. Vsetko je treba posudzovat v sirsom kontexte a nebat sa zmien. Hamburg ako ho mate nastaveny odpovedal vasim potrebam nez eN zacal behat maraton obden...

eN reaguje:

19.1.2015 (16:59)

Milý Miro Š, konečne môžem povedať, že je to správne... Ale škoda, že iba na Tebou napísaný môj nick. Debata môže viesť niekam, ak sú obe

strany v probléme doma a dokážu svoje výhrady k protistrane jasne definovať a podložiť ich relevantnou argumentáciou. To podľa mňa nespĺňaš.

Jednak v Hamburgovej problematike doma nie si, lebo pre jednostrannú a krátkodobú skúsenosť, ani byť nemôžeš. Ale hlavne, obvinenie, že

pravidlá Hamburgov kazím a znižujem ich úroveň, si nepodložil jediným relevantným dôkazom. Preto sa nediv, že takéto obvinenie neprímam a

trvám na tom, že jasne napísané zásady behov Hamburgového typu neporušujem.

Sloboda slova by tu skončil, keby som Tvoj príspevok vymazal. Viem to urobiť, ale nebol na to dôvod. Pokúsil som sa vysvetliť Ti, že ma

obviňuješ neprávom. Zjavne sa mi to nepodarilo, ale aj to sa stáva a musím sa s tým zmieriť.

Si píš, že si budem robiť a behať ako a koľko chcem. Nebudem od Teba žiadať povolenie. Ale píš si aj to, že vždy v rámci zásad, ktoré na

rozdiel od Teba ovládam.

Ak sa nechceš zhadzovať, zmeň garde. Najprv si problematiku lepšie naštuduj a až potom, ak budeš stále presvedčený, že práve v Tvojej predstave sa nachádza stred Hamburgového vesmíru, obviňuj.

Obávam sa, že ako psychológ sa silne preceňuješ, keď si schopný z pár riadkov pochopiť ego mojej osoby. Na opakovane nepodložené obviňovanie

bude reagovať monotónnym odmietaním každý, nie iba ja. Pokiaľ som presvedčený, že pravda je na mojej strane, môže ma nepodložene obviňovať

aj 1000 ľudí, budem tvrdiť svoje. Na to, aby som svoj postoj prehodnotil, stačí jediný nevyvrátiteľný argument. Od Teba som sa ho nedočkal.

Položím otázku, na ktorú neodpovieš, lebo si povedal naposledy. Ako by si reagoval, keby sa niekto verejne pohoršoval nad tým, kam to speje

a obviňoval Ťa, že svojim opakovaným "šuntaním sa" na Bôriku bez rozhodcov, znižuješ úroveň maratónu? A s argumentom, že menej je viac, Ti

"dobre" radil, aby si behal menej "kvázi" maratónov, kde bežia maratónci v počte bližšom k nule, ako k desať a radšej sa sústredil na jeden-dva "ozajstné" rýchlejšie maratóny, teda aspoň Sub3. Prestal by si "znižovať" úroveň maratónu? Pevne verím, že nie a bol monotónny.

Nebudeš veriť, aj takéto diskusie máme v SZM za sebou. Vďaka monotónnosti sme všetkých dobrých radcov prežili a akcie nám utešene pribúdajú.

Na záver slová klasika, Běhej barde, strádej, až budeš mít 99 akcí prijď, zúčtujeme spolu.

J Fotul reaguje:

19.1.2015 (19:34)

Važeny diskutujuci na temu Hamburg maratonu. Mam akesi nazvem to "exkluzivne" postavenie medzi Slovenskými maratóncami. Takže hneď na začiatku len zopakujem, že je škoda, že v rokoch, keď som začinal sa nebehali Hamburg maratony. A teraz v čom ja vidim problem. Nie je jedno kde nadšenec maratonu byva. Je velky rozdiel ak byva v Bratislave, Košiciach alebo trebars v Prievidzi, Spiskej N.Vsi. V týchto velkych mestach sa grupuje pochopitelne podstatne väčšie množstvo bežcov. A keď sa ešte "spolčia" do klubu ako je to napr. na Furči, tak nie je problem "zohnať" viac ako troch bežcov. Mimochodom každu nedelu furčanci behaju dlhu suvislu trať. Jednak v tyždni si to oznámime alebo doprovodime nášho zberača. Stale su niekolky, ktori absolvuju ako test povedzme polmaraton. Ale, čo take male mesto. Je tam dosť behu chtivých, ktori by prišli podporiť kamarata? A dodavam veľakrát do roka. Furčanci našťastie byvaju nie velmi ďaleko od seba. Ale su aj "cespolny". Preto, že niekto byva v malom meste by nemal behať tento druh maratonu? Ma niekto obavy z toho,že dotyčny by "vylihujuc "doma si pripisal čiarku? Ja z toho obavy nemam a ak takyto jedinec by aj bol, ja vyčitky svedomia mať nebudem..

PetKo reaguje:

20.1.2015 (09:03)

eN: ad dnesna sprava: si jesita ktory musi mat posledne slovo a pravdu za kazdu cenu.

Miro Ščibran reaguje:

20.1.2015 (12:20)

Vážený bežci aj nebežci....Už uzatváram túto debatu zo slovami:Behajme pre radosť,pre zdravie a pre svoju potrebu koľko chceme kde chceme a ako chceme...Každý je si sám strojcom svojho šťastia.Krásny deň všetkým a veľa šťastných kilometrov.....

eN reaguje:

20.1.2015 (14:46)

PetKo, posledné slovo by mal mať moderátor. A ja, či sa Ti to páči, alebo nie, Nástenkovým moderátorom som. Preto s Tebou bezvýhradne súhlasím, musím mať posledné slovo.

Iné je to s kategóriou Pravda. Tú mať nemusím a často ju nemávam. Ale vtedy sa do debát nepúšťam. Nie som masochista. Ak debatovať začnem, musím byť o svojej pravde skalopevne presvedčený. To bol prípad aj tejto debaty.

Miro lamentoval, že sloboda slova tu skončila. Dúfam, že slová: "Behajme pre radosť,pre zdravie a pre svoju potrebu koľko chceme kde chceme a ako chceme", vyslovil slobodne a bez nátlaku. Ak áno a porovnám ich so slovami, ktorými túto debatu odštartoval, mám dojem, že došlo k výraznej zmene názoru, napriek tomu, že moje stanovisko sa nezmeNilo.

To považujem za veľkú výhru oboch strán názorovej barikády.

Všeobecná myšlienka reaguje:

21.1.2015 (13:39)

Máte pravdu v tom, aby sme behali. No pokiaľ chceme behať a zbierať maratóny je lepšie, ba priam potrebné, behať ich na mierečných okruhoch v Prievidzi a Žiline.

eN reaguje:

21.1.2015 (18:45)

Nerozumiem. Keby si dodal Furča, Košiarny briežok, Ilava, Trenčianky, Bojnice, Bratislava..., možno sa chytím. Ale ak nedodáš, nevadí. Nemusím rozumieť všetkému.

dokončenie myšlienky reaguje:

21.1.2015 (20:28)

Je lepšie behať na mierečných okruhoch v Prievidzi, Žiline, Košiciach -Furči, Ilave, Bojniciach,, Bratislave ... Ospravedlňujem sa, existuje niekde zoznam mierečných okruhov v SR, ktoré akceptujete?

eN reaguje:

21.1.2015 (22:13)

Ď za vysvetlenie. Akceptujeme každý okruh, ktorý sa vprace do Zásad behov Hamburgového typu.